دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1402 - 15:21

بازی‌های آسیایی هانگژو| سلیمی: عدم تمرکز در ثانیه‌های پایانی مانع کسب طلا شد

بازی‌های آسیایی هانگژو| سلیمی: عدم تمرکز در ثانیه‌های پایانی مانع کسب طلا شد
عضو تیم ملی تکواندو گفت: از خودم راضی نیستم، می‌توانستم بهتر از این باشم از مردم و کادر فنی عذرخواهی می کنم.
کد خبر : 870365

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرین سلیمی که مدال نقره نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی را کسب کرد، اظهار داشت: می‌توانستم بهتر از این باشم و نتیجه بهتری بگیرم، به همین دلیل از مردم و کادرفنی عذرخواهی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه در رویدادهای بعدی قطعا خوش‌رنگ‌ترین مدال را برای مردم کشورم کسب خواهم کرد، گفت: مطمئن باشید با تلاش بیشتر مدال طلا از آن من خواهد بود 

عضو تیم ملی تکواندو با رضایت بخش خواندن مدال نقره‌ای که در برابر حریف چینی کسب شده، اظهار داشت: باید  آنچه را که کادر فنی  به من گفتند باید اجرا می‌کردم، متأسفانه در شرایط مسابقه گاهی تمرکز را از دست می‌دهی، در واقع عدم تمرکز در ثانیه‌های پایانی راند نخست و راند آخر، نتیجه را تغییر داد.

وی ناداوری این مسابقه را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: در راند نخست و راند آخر ۶ امتیاز در شرایط حساس از من کسر کردند که خود باعث شد تا به لحاظ امتیاز عقب بیفتم.

سلیمی ادامه داد: در رقابت‌های دانشجویان جهان هم این اتفاق افتاد من حریف چینی ام را برده بودم که ناداوری و کسر امتیاز ، نتیجه را از من سلب کرد.

وی  در خصوص تکنیکی اختصاصی که در مسابقات انجام می‌دهد، گفت: در خصوص تکنیکی که در مسابقات انجام می‌دهم و متاسفانه ملکه ذهنم شده است داوران اتفاق نظر ندارند گاهی امتیاز می‌دهند و گاهی هم امتیازاتم را کسر می‌کنند، متاسفانه این فن، شگرد شخصی من است که باید تلاش کنم کمتر در مسابقات از آن بهره بگیرم.

داور بین‌المللی تکواندو: سیستم الکترونیکی داوری ایراد داشت

شهرام اربابی و حمید اسدالهی دو داور ایرانی بودند که در این مسابقات حضور داشتند. شهرام اربابی اما در این باره گفت :خیلی ها آمده بودند تا از این مسابقات برای المپیک امتیاز کسب کنند البته سیستم الکترونیکی داوری آنها دی دو و قدیمی بود که نقص هم داشت.

وی در خصوص  ورزشکاران ایرانی نیز گفت: در این رویداد تکواندوکاران کشورمان تمام تلاش خود را کردند و در این رویداد به خوبی ظاهر شدند.

داور المپیکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور داوران آسیایی در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی : اینها کسانی هستند که در جهان و آسیا به بهترین نحو قضاوت کرده بودند.

داور بین المللی تکواندو‌ در ادامه توضیح داد: قرار است از میان ۵۰ داور حاضر در این بازی‌ها ۶ نفر به بازی های  المپیک اعزام شوند.

وی در خصوص خرابی دستگاه الکترونیکی امتیاز. دهی نیز گفت :سیستم داوری الکترونیکی مشکلات جدی دارد واز گذشته نیز داوران حاضر در سالن با شرایط جانبدارانه قضاوت می کنند.

شهرام اربابی همچنین تصریح کرد: به خصوص این رقابت‌ها برای برخی از کشورها حساس و طبیعی است که کمی جانبدارانه قضاوت‌ها صورت بگیرد یا برخی داوران چون ضعیف هستند برای ماندن در کادر دا‌وری همان کاری را بکنند که آنها می‌خواهند و شما دیدید چطور آن داور حاشیه خلیج فارس بی جهت امتیازات آرین سلیمی را پاک کرد و تازه اخطار هم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته